Karma Yonten Gyamtso


Ocean Właściwości Buddy

Ocean Właściwości Buddy

Karma Yonten Gyamtso to moje tybetańskie imię i oznacza "Ocean Właściwości Buddy". Odkąd sięgam pamięcią to fascynowała mnie każda wzmianka o różokrzyżowcach, ich działalności i tajemnicach, i choć moje życie biegło różnymi kolejami, to różokrzyżowa wizja zdominowała w końcu moje życie. Chciałbym pokazać jak wygląda różokrzyżowa ścieżka, jak wygląda moja droga - przede wszystkim dla tych, co szukają, ale i dla tych, którzy już znaleźli.

Ewolucja organizacji różokrzyżowych.

przez Karma Yonten Gyamtso — ostatnio zmodyfikowane 2022-10-12 10:42
Pierwsze wzmianki o Zakonie Różo-Krzyża znajdujemy w Manifestach opublikowanych na początku XVII wieku. Co prawda jest w nich mowa o Zakonie założonym przez Christiana Rosenkreutza kilkaset lat wcześniej, ale przyjmijmy czas publikacji Manifestów jako moment upublicznienia się Zakonu i poszukajmy organizacji odwołujących się do symbolu Różo-Krzyża aby zobaczyć jak zmieniały się w czasie.

Przyjmując publikację Manifestów za punkt początkowy "historyczności" nie chcę tu bynajmniej negować jakkolwiek rozumianej ciągłości dla wcześniejszych przejawów Różo-Krzyża - tak w warstwie personalnej (gdzie kolejne pokolenia Adeptów następowały po sobie), jak i w warstwie ideowej (czyli tradycji ezoterycznej, która przejawiła się w końcu w symbolu Różo-Krzyża). Mam też świadomość, że historię ruchu różokrzyżowego ciężko rozpatrywać w oderwaniu od historii innych tajnych stowarzyszeń, chociażby masonerii, z którą Różo-Krzyż jest również spleciony. Chcę tu tylko ograniczyć się do tych organizacji, które jawnie i wyraźnie odwołują się do symbolu Różo-Krzyża przedstawionego w Manifestach.

Nicolas Flamel i Wielkie Dzieło

przez Karma Yonten Gyamtso — ostatnio zmodyfikowane 2021-03-04 09:50
W piątek, 17 stycznia 1382 roku, Nicolas Flamel zapisał w swoim dzienniku, że ukończył Wielkie Dzieło i stworzył Kamień Filozoficzny. Historia podaje, że zmarł w 1418 roku wkrótce po zaprojektowaniu własnego nagrobka, ale od daty ukończenia Wielkiego Dzieła przeznaczył niesamowitą fortunę na działalność charytatywną, grób okazał się pusty, a jego samego widziano w Operze Paryskiej w 1761 roku.